п/п | Теми | Дата проведення | Теоретична частина | Практична частина |
1 | Фотографія як частина загальнокультурної складової освіти Фотографія сьогодні. | 2 | ||
2 | Фотоапарати, апаратне і програмне забезпечення, необхідне для обробки цифрового знімка | 1 | 1 | |
3 | Фотозйомка. Установка параметрів в режимі камери при зйомці | 1 | 1 | |
4 | Експозиція | 1 | 1 | |
5 | Основи роботи цифрового фотоапарата | 1 | 1 | |
6 | Основні закони композиції | 1 | 1 | |
7 | Основні виразні фотографічні засоби | 1 | 1 | |
8 | Жанри фотографії. . | 0,5 | 1,5 | |
9 | Пейзаж | 0.5 | 1.5 | |
10 | Портрет | 0,5 | 1,5 | |
11 | Портрет | 0,5 | 1,5 | |
12 | Натюрморт | 0,5 | 1,5 | |
13 | Натюрморт | 0,5 | 1,5 | |
14 | Фоторепортаж і жанрова зйомка | 1 | 1 | |
15 | Фоторепортаж і жанрова зйомка | 1 | 1 | |
16 | Спеціальні види зйомки | 1 | 1 | |
17 | Методи обробки зображень | 1 | 1 | |
18 | Методи обробки зображень | 1 | 1 | |
19 | Методи обробки зображень з допомогою програми Adobe Photoshop | 1 | 1 | |
20 | Методи обробки зображень з допомогою програми Adobe Photoshop | 1 | 1 | |
21 | Методи обробки зображень з допомогою програми Adobe Photoshop | 1 | 1 | |
22 | Методи обробки зображень з допомогою програми Adobe Photoshop | 1 | 1 | |
23 | Робота для школи, класу та інших організацій | 1 | 1 | |
24 | Робота для школи, класу та інших організацій | 1 | 1 | |
25 | Підсумкове засідання | 1 | 1 |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
У Законі України “Про позашкільну освіту“ говориться, що позашкільна освіта забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та здобуття дітьми практичних навичок, оволодіння знаннями в сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва.
Програма фотогуртка розрахована на роботу з учнями середнього та старшого шкільного віку. Програма передбачає навчання вихованців у групах основного рівня і розрахована на один рік навчання. Всього 70 годин, в розрізі 2 год. на тиждень. Кількісний склад навчальної групи — 6-10 учнів.
Метою занять фотогуртка є виховання творчої особистості вихованців у процесі ознайомлення з основами фотомистецтва та сприяння розвитку розумових здібностей школярів, поглибленню їх технічних знань й навичок, формуванню естетичних смаків і сприянню творчій самореалізації дітей.
Одне з основних завдань при вивченні програми є надати можливість вихованцям гуртка творчо працювати над створенням фотознімків, розвивати художній смак та творчу уяву, фантазію, логічне мислення.
При цьому педагог повинен враховувати вікові особливості гуртківців, їх інтереси й здібності. Гуртківців слід навчити бережно ставитися до обладнання для фотозйомки, суворо дотримуватися правил техніки безпеки.
Програмою передбачено теоретичні й практичні заняття. При викладенні матеріалу використовуються різні методи навчання, серед них: пояснювально-ілюстративні (розповідь, пояснення, бесіда, демонстрація та ін.) та проблемно-пошукові (проблемне викладення матеріалу, дослідницькі, частково-пошукові).
У процесі занять гуртківці поступово переходять від простих видів зйомок та способів обробки фотографій до більш складних.
На протязі навчання вихованці гуртка ознайомлюються з історією розвитку фотографії як одним із видів мистецтва, вчаться працювати з різними фотоапаратами та допоміжним обладнанням. Крім того, діти здобувають початкові знання з обробки фотографій за допомогою графічного редактора “Photoshop”, учні ознайомлюються з більш складними технологіями фотозйомки цифровим фотоапаратом та трюками, які можна виконувати за допомогою графічного редактора “Photoshop”. Вихованці гуртка не тільки закріплюють отримані навички та вміння, а й здобувають нові. Діти самостійно працюють над вибором сюжетів зйомки та їх назвами.
Увесь навчальний процес має творчий і виховний характер. Учні вчаться проектувати і створювати сюжети зйомки для демонстрації результатів під час проведення фотоконкурсів і фотовиставок різних рівнів. Працюючи над колективними завданнями, юні фотографи також виконують окремі частини спільної композиції. Це дуже згуртовує групу: діти розуміють, що від роботи кожного залежить кінцевий результат. Колективна робота виховує в дітей дружні взаємовідносини, відчуття взаємодопомоги.
Контроль за засвоєнням вихованцями гуртка даної програми здійснюється через поточні перевірки знань та умінь впродовж усього навчання і з урахуванням результатів участі в фотоконкурсах і фотовиставках різних рівнів.
Поряд з груповими, колективними формами роботи проводиться індивідуальна робота з учнями, в тому числі при підготовці до фотоконкурсів чи фотовиставок.
Програма гуртка є орієнтовною. Керівник гуртка може вносити зміни та доповнення у зміст програми, плануючи свою роботу з урахуванням інтересів гуртківців, стану матеріально-технічної бази закладу.
Розподіл годин за темами — орієнтовний. Теми подані в порядку зростання складності матеріалу. Керівник гуртка, враховуючи підготовку дітей, може сам визначити, скільки годин потрібно для опанування тієї чи іншої теми і внести відповідні корективи до програми.
Коментарi